رفع بوی بد دهان با گیاهان دارویی

۲- عرق نعناع:

 استفاده از عصاره نعناع یا عرق نعناع قبل از خوابیدن و پس از خوردن غذا می تواند در درمان مشکلات گوارشی ناشی از تخمیر مواد غذایی و ایجاد بوی بد دهان بسیار موثر می باشد.

  ۳- پونه:

 برطرف کننده سکسکه و بوی بد دهان است. پونه از خانواده نعناع است و ترکیب اصلی موجود در این گیاه اسانس روغنی فرار یا روغن منتول است. پونه ضد سرفه است و بوی بد دهان را از بین می برد و به عنوان ضدعفونی کننده به شمار می رود.

 پونه را به عنوان تحریک کننده تولید صفرا نیز صفرا نیز می شناسند. پونه از مشکلات و ناراحتی های گوارشی مثل ترشح کردن معده جلوگیری می کند ،برای هضم غذا و برطرف کردن سکسکه مفید است.

  ۴- کرفس:

 کرفس سبزی زیبا، خوش عطر و پرخاصیتی است. یک وعده غذای کرفس دار بوی بد دهان را از بین می برد. احتمالا موادی که در معده تولید می شوند، با مواد معطر کرفس ترکیب شده و از بوی بد دهان جلوگیری میکند. ۲ تا ۳ درصد اسانس یا عطر دارد.

 ۵- انجیر:

 نتایج نشان می دهد انجیر میوه ای مقوی و شیرین است که موجب از بین رفتن بوی بد دهان می شود. بررسی ها نشان می دهد اگر انجیر با عسل مخلوط شود در تسکین زخم معده بسیار مفید خواهد بود.

  ۶- قهوه:

 تحقیقات نشان می دهد مصرف قهوه باعث خنثی شدن یا کاهش باکتری هایی در درهان می شود که فعالیت آن ها از عوامل ایجاد بوی ناخوشایند در دهان است. از این رو پزشکان به افرادی که از بوی بد در تنفس رنج می برند توصیه می کنند قهوه بنوشند.

 البته دقت داشته باشید که نوشیدن زیاد قهوه به دلیل خشکی دهان ممکن است اثر عکس داشته باشد پس نباید در مصرف آن زیاده روی کرد.

  ۷. ریشه و ریزوم زنجفیل:

 زنجفیل در رفع بوی بد دهان بسیار موثر است .

 نسخه:

۳ تا ۵ گرم ریشه و ریزوم زنجفیل

 طرز تهیه و استعمال:

مقدار فوق را که قبلا کوبیده باشد در یک لیوان آب جوش ریخته به مدت نیم ساعت باقی بگذارید تا دم بکشد سپس آن را صاف کرده روزی سه بار دهان را با آن بشوئید.

  ۸. برگ بادرنجبویه :

 نسخه:

ده گرم برگ بادرنجبویه

 طرز تهیه و استعمال:

مقدار ده گرم برگ بادرنجبویه را در یک لیوان آب جوش ریخته مدت نیم ساعت باقی بگذارید تا دم بکشد سپس صاف کرده روزی سه بار دهان را با آن بشوئید.

۹. گل بابونه اصلی :

 نسخه:

۲ تا ۴ گرم

 طرز تهیه و استعمال:

مقدار فوق را که قبلا کوبیده شده باشد در یک لیوان آب جوش ریخته به مدت نیم ساعت باقی بگذارید تا دم بکشد آن را صاف کرده روزی سه بار دهان را با آن شستشو دهید.

 ۱۰. گشنیز:

جویدن گشنیز تازه سبب رفع بوی بد دهان می شود.و همچنین خوردن سوپ گشنیز نیز در رفع بوی بد دهان موثر است.

گردآوری شده توسط :رقیه ایمانیان


نظرات شما عزیزان:

مشايخي
ساعت19:42---13 مرداد 1393
ممنونم نجمه جان مطالبت خيلي مفيد و به دردبخور بود!
پاسخ:خواهش عزیزم


ساغر
ساعت13:12---12 مرداد 1393
خیلی مطلب خوبی بود

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : یک شنبه 12 مرداد 1393 ا 10:25 نويسنده : ایمانیان ا
.: Weblog Themes By : VioletSkin.lxb.ir :.